Ņemot vērā, ka viens no iecienītākajiem iepirkšanās veidiem šobrīd ir pirkumi interneta veikalos, tad attiecīgi par nozīmīgu jomu ir kļuvusi preču piegāde klientiem uz mājām, pakomātiem un pastu. Paciņu apjoms noteikti ir daudzas reizes pieaudzis. Tas radījis vajadzību pielāgot gan preču piegādes kārtību, efektivitāti un procesu, gan daudz vairāk domāt par preču iepakošanas kvalitāti, jo pircēji nesamierinās ar kļūdām, bojājumiem, kavēšanos un citām nepatīkamām lietām. Ja kaut kas tāds notiek, tad viņi izvēlas citu pārdevēju vai piegādātāju.

 

  • Ātra pasūtījumu apstrāde un komplektēšana

 

Tagad ir laikmets, kad viss notiek acumirklī. Pirkuma izdarīšana internetā un apmaksa paveicama dažu minūšu laikā. Ātra un efektīva rīcība tiek gaidīta arī pirkuma piegādes procesā. Lasot atsauksmes uzņēmēju Facebook un Instagram kontos, bieži vien var pamanīt, ka klienti ļoti pozitīvi novērtē ātru pasūtījumu apstrādi un piegādi.

Ir tādi pārdevēji, kuri var nodrošināt, ka pasūtīto preci klients saņem jau nākamajā dienā. Bet tāpat ir arī tādi, kuri nevar ar to tikt galā pat vairāku nedēļu laikā. Šādas problēmas bieži vien ir pirmssvētku laikā, kad uzņēmēji nav labi pārdomājuši savu stratēģiju un nav gatavi darba apjomam, bet klients un viņa vajadzības taču ir pats svarīgākais.

Un nav pieļaujams, ka dāvanas, ko pasūta uz Ziemassvētkiem, sliktas loģistikas dēļ pienāk tikai krietni pēc svētkiem. Pircējs vairs otreiz neiegriezīsies šī paša pārdevēja interneta veikalā, tas nu ir skaidrs! Tāpat būtiski nodrošināt, ka nav nekādu kļūdu pasūtījumu komplektēšanas posmā, lai katrs saņemtu tieši to preci, ko ir veikalā izvēlējies.

 

  • Iepakojuma kvalitāte — ļoti būtiska

 

Pirkumiem internetā nav robežu, tas arī klientiem patīk, ka no jebkuras vietas viņi var veikt pasūtījumu. Un savā atrašanās vietā pasūtījumu arī saņemt. Tas nozīmē, ka sūtījumi ceļo gan uz tuvākām, gan tālākām vietām. Tāpēc nopietni jādomā, kā garantēt pircējam, ka paciņa, ko viņš saņems savās rokās, būs izcilā kvalitātē.

Svarīgi trauslās un plīstošās preces kārtīgi ietīt aizsargmateriālā. Kartona iepakojums un līmlenta noteikti ir tās lietas, uz kurām noliktavā nedrīkst taupīt. Jāizvēlas augstākās kvalitātes kartona kastes un līmlenta, lai būtu drošība, ka iepakojums izturēs garo ceļu, līmlenta negaidīti neatlīmēsies. Ja tiek pirkta pati lētākā līmlenta un kastes, lai samazinātu izmaksas, tad tas var radīt pretēju efektu, jo klienti nebūs apmierināti ar to, ko saņem, varbūt preces būs sabojātas transportēšanas laikā.

 

  • Ātra un precīza piegāde līdz klienta namdurvīm

 

Piegādes plānošana, labāko maršrutu un piegādes sistēmas izstrāde jau var būt puse no panākumiem, jo piegādes process ir tas, ko klients izjūt realitātē, pats pirkums notiek virtuāli. Tāpēc piegādes procesam ir pievērsta lielāka uzmanība no klienta puses. Cik tas ir ērti, cik pārdomāti, vai tiek piedāvāts tas piegādes vieds, kas klientam ir visērtākais. Piegādes būtība ir tāda, ka klients saņemt preci tieši tā, kā viņš vēlas — ar kurjeru līdz durvīm, pakomātā vai pasta nodaļā. Ja process ir ātrs un bez kļūmēm, tad klients paliek apmierināts ar šī veikala piedāvāto piegādes servisu.

 

  • Attieksmei vienmēr ir nozīme, arī attālinātā pārdošanā

 

Lai gan kontakts ar klientu vairāk ir tradicionālajos veikalos, kur pārdevējam ir jāizmanto viss spektrs savas pārdošanas mākslas un šarma, tomēr internetā arī komunikācija un attieksme ir ļoti būtiska.

Pircēji bieži vien izmanto iespēju sazināties ar pārdevēju, lai noskaidrotu būtiskus jautājumus. Šai saziņai jābūt ātrai un profesionālai. Un īpaši būtiska ir arī attieksme, ko klients saņem piegādes procesā. Personai, kura komunicē ar klientu piegādes laikā, jābūt ar izcilu attieksmi un pilnīgam sava darba profesionālim. Kaut vai tās dažas frāzes, ko piegādes persona pārmij ar klientu, ir ļoti būtiskas. Un šajā ziņā kļūdas nedrīkst pieļaut, ja ir vēlme vēl kādu reizi šo klientu redzēt savā virtuālajā veikalā. Negatīva pieredze cilvēkam ļoti labi iespiežas atmiņā. Tāpat kā pozitīva. Kādu sniegt saviem klientiem — jāizlemj pašiem.