Brīdis, kad saproti — ar auto kaut kas nav kārtībā — nekad nav patīkams, jo ir skaidrs, ka priekšā daudz klapatu. Jādodas uz servisu, jāmeklē labi meistari, jāmeklē dataļas, jātērē nauda. Un tas viss var prasīt gana daudz laika. Var jau gadīties, ka vaina nav nopietna, un visu izdodas atrisināt gana lēti un ātri.

Tomēr ir arī pinķerīgākas un dārgākas auto tehniskās nebūšanas. Viena no tādām ir arī tad, ja no darba kārtības izgājušas auto sprauslas, kas izsmidzina degvielu. Ja tās jāmaina, tad noteikti jārēķinās ar vairākiem simtiem eiro, kas šobrīd nav nekāda mazā summa.

Visbiežākās pazīmes, ka ar sprauslām kaut kas nav kārtībā, ir ļoti balti vai ļoti melni dūmi no izpūtēja, arī sitieni dzinējā. Auto var nevienmērīgi darboties, zūd jauda, ar ausi dzirdams, ka ir izmaiņas auto motora skanējuma. Ja līdz šim tam ir bijusi sava raksturīgā skaņa, tad, ja auto sprauslas ir bojātas, skaņa mainās. Pieredzējušam autovadītājam tas ātri kļūst pamanāms, jo viņš pārzina katru auto ierasto darbību un skaņu.

Pirkt jaunas, atjaunotas vai remontēt?

Temati, ko auto īpašnieki risina dažādos sarunu forumos par šo tēmu, liecina, ka neskaidrību un bažu ir daudz. Arī pieredze auto īpašniekiem ir atšķirīgs. Kāds uzsver to, ka auto sprauslas jāpērk tikai jaunas, citam ir laba pieredze arī ar atjaunotām un remontētām, kas gan nav ilgtermiņa risinājums, bet gadam vai diviem var pietikt. Un daži to tiešām uzskata par laimes spēli, jo ar atjaunotām var paveikties nobraukt ilgi, bet kādam jau pavisam ātri atkal būs jāatgriežas servisā.

Gan auto eksperti, gan foruma dalībnieki silti iesaka ikdienā netaupīt uz degvielas filtriem, degvielas un eļļas kvalitāti, kā arī doties tikai uz uzticamiem servisiem. Tad var cerēt, ka auto sprauslas vispār var nevajadzēt ne remontēt, ne mainīt.

Ieteikums — ar sprauslu maiņu nesteigties

Tomēr zinoši auto speciālisti iesaka pārāk nesasteigt notikumus, jo pastāv iespēja, ka auto sprauslas nemaz obligāti nav jāmaina, situāciju var izdoties atrisināt arī citā veidā. Pastāv iespējamība, ka kāda sprausla vienkārši ir aizsērējusi. Un šādu situāciju var atrisināt, ja degvielai pievieno inžektora tīrītāju, ko var iegādāties gan servisos, gan benzīntankos. Ja pēc šādas procedūras auto sprauslas joprojām nestrādā, tad vajadzētu auto pieslēgt diagnostikas iekārtai. Ja tur nepārprotami tiek saņemti signāli, ka auto sprauslas ir bojātas, tad arī domāt par labāko nomaiņas variantu.

Ja auto un visas tā sistēmas regulāri kopj, seko, lai būtu ik pa laikam vajadzīgās tīrīšanas piedevas, kā arī labi filtri, degviela un eļļa, tad var izdoties gana ilgi nobraukt bez nekādām problēmām šajā jomā.

Un jāatceras, ka katra automašīna ir jāskata kā individuāls gadījums, jo jāņem vērā tās tehniskā priekšvēsture, jāskatās konkrētais modelis un tā specifika, jo no tā arī būs atkarīgs, kāds ir piemērotākais rīcības scenārijs situācijā, ja ir aizdomas, ka auto sprauslas nestrādā tā, kā vajadzētu.