Katrs cilvēks ir gan fiziska, gan garīga būtne. Lai justos labi un harmoniski, ir jārūpējas par abiem šiem aspektiem. Jāparūpējas par savu emocionālo pasauli, dvēseli, kā arī jārūpējas par ķermeņa labsajūtu. Vislabāk jau laikus veidot stabilus paradumus, par kuriem vairs nebūs īpaši jāpiedomā, jo tie jau būs daļa no dzīvesveida.

Daži paradumi, par kuriem jūsu ķermenis noteikti būs priecīgs ne tikai šodien, bet arī ilgtermiņā.

Sabalansēts uzturs

sabalansēts uzturs

Tā jau ir sen zināma patiesība, ka uzturs ir visa pamatā, jo tā ir ķermeņa degviela un būvmateriāls. Ja pašsjūta nav laba, nepamierina tas, ko redz spogulīt, tad uzturs ir tā joma, ko noteikti kritiski jāizvērtē. Ja izveidoti stabili pamati ēšanas paradumiem, diētā iekļautas visas būtiskās produktu grupas, maltītes ir regulāras un nelielas, tad ķermenis noteikti jūtas labi un izskatās veselīgs. Arī imunitāte ir pietiekami labā darba kārtībā. Pie uztura paradumiem var sākt piestrādāt jebkurā brīdī, nekas nav zaudēts, ja līdz šim izvēles nav bijušas tās labākās.

Mainot savus paradumus, jau pavisam drīz jutīsiet, ka ķermenis to tiešām novērtē.

Aktīvs dzīvesveids

Kustībā ir dzīvība. Nevar tikai uzņemt kalorijas, bet tās netērēt. Jā, tās tiek sadedzinātas dažādos citos procesos, kas notiek ķermenī, tomēr vispusīgas fiziskās aktivitātes ir viena no pamatvērtībām, kas ļauj ķermenim justies labi, sadedzināt nedaudz vairāk kaloriju, kā tiek uzņemts. Tādā veidā var uzturēt veselīgu ķermeņa svaru, kas ir būtisks, vispārējā veselības stāvokļa kontekstā.

Ikgadējā veselības pārbaude

Lai būtu pārliecība, ka ķermenis ne tikai jūtas un izskatās labi, bet patiešām ir vesels, ikgadēja veselības pārbaude ir paradums, kas patiešām ļaus justies atvieglotam, jo ārsti būs pārbaudījuši ne tikai to, par ko ir kādas sūdzības, bet visu organismu. Vispārējā veselības pārbaude ietver dažādas analīzes, diagnostiku, izmeklējumus, kas ieteicami konkrētajā vecumā, varbūt arī tad, ja ir kādi papildu riska faktori. Un šādu pārbaudi var izvēlēties veikt ikviens, jo to piedāvā daudzas poliklīnikas un medicīnas centri. Bez rindām, bez ārstu nosūtījumiem, bez papildu izdevumiem. Tikai viens maksājums par kompleksu veselības pārbaudi. Tas ir ieradums, ko ir vērts veikt reizi gadā.

Regulāras vizītes zobārstniecībā

Arī zobārstniecība ir viena no tām vietām, ko vajadzētu apmeklēt ar apskaužamu regularitāti, jo zobi taču mums katram ir doti tikai vieni. To stāvoklis ietekmē ne tikai sejas estētiku, bet arī veselību kopumā, jo bojāti zobi var izraisīt komplikācijas, kas atsaucas uz citām organisma sistēmām. Ja tiek apmeklētā mūsdienīga un laba zobārstniecība, tad tur vienuviet var saņemt visus nepieciešamos pakalpojumus mutes uz zobu veselībai. Rīgā viena no iecienītām vietām ir Dr. Apines zobārstniecība, kas lieliski parūpējas par visiem ģimenes locekļiem — gan lielajiem, gan mazajiem. Pie zobārsta nav jādodas tikai tad, ja sāp, bet arī tad, ja viss šķiet kārtībā. Profilaktiskas pārbaudes ir pamatu pamats, lai situācija vispār nenonāktu tik tālu, ka ir jālabo, jārauj, jāizmanto portezēšana. Ir taču pašam patīkami, ka ir skaists smaids, ja zobi nesāp un nesagādā raizes.

Kārtīgs miegs

Veselīgs un pietiekami ilgs miegs ir viens no labas veselības un arī stabilas nervu sistēmas stūrakmeņiem. Esam pieraduši, ka tik daudzas lietas savā ikdienā paveicam uz miega rēķina, bet tā tiešām ir aplama rīcība, jo ilgtermiņā tādā veidā ļoti nodarām pāri savam organismam un arī prātam, nervu sistēmai. Atpūta un dziļš miegs ir vajadzīgs, lai visas sistēmas atjaunotos, atpūstos, notiktu  procesi, kas var notikt tikai miega laikā.

Ja regulāri ir par maz miega stundu, ja tās ir haotiskas un nekvalitatīvas, tad agri vai vēlu tas atsauksies uz darbaspējām, arī noskaņojumu, stresa noturību. Visi šie rādītāji pazemināsies.

Paradums laikus doties gulēt un miegu uztvert kā svarīgu savas diennakts daļu, ir ļoti būtisks. Lai to panāktu, jāsāk ar labu plānošanu. Dienas gaitā jāatrod laiks visam tas, kas jāpaveic. Laiks jāplāno gudri, jāizvirza prioritātes. Gadās, kad vienā dienā visu tāpat nepaveikt. Tad arī jāpieņem, ka mazāk svarīgi darbi tiek pārcelti uz priekšu. Jāuzņemas tik daudz darbu un pienākumu, cik reāli var paveikt, neapdraudot savu miega režīmu un nepakļaujot sevi pārslodzei.

Paradums cienīt savu laiku, izvērtēt spēkus un nodrošināt regulāru, kvalitatīvu atpūtu ir ļoti vertīgs. Ķermenis par to būs pateicīgs.