Sniegs kūst, pavasaris jau gandrīz klāt, tāpēc arvien labāk ir redzams, kas patiesībā notiek uz ceļiem. Autovadītāji ir šokā par to, cik izdangāti un bedraini ir ceļi. Ik pa laikam Facebook var pamanīt kādu bildi vai video, kur braucēji ir iemūžinājuši ceļu kritisko stāvokli dažādās Latvijas vietās. Pat it kā palielās pilsētās, kur par infrastruktūru tiek domāts, atklājas drausmīga aina. Ielas vienkārši sabrūk.

Jāsaka gan, ka šī problēma ir mūžsena. Latvijā autoceļu uzturēšana nekad nav bijusi prioritāte. Arī tā daļa, kurā kaut kas tiek uzlabots, ir ar zemu kvalitāti. Pats zinu piemērus no lauku apvidiem, kur pirms dažiem gadiem tika uzlikts jauns asfalta segums, bet tagad jau ir redzami manāmi defekti, plaisas. Tas liek domāt, ka ar sistēmu kaut kas nav kārtībā.

Degviela ir dārga, automašīnas dārgas, nodokļi automašīnām ir lieli, bet vēl ir jālauž auto pa šiem ceļiem. Varbūt es esmu skarbs, bet tā ir realitāte. Uz vienas rokas var saskaitīt ceļus, kas ir puslīdz pieņemamā stāvoklī. Pārējais ir ielāps pie ielāpa un nebeidzamas bedres.

Iebraucot Latvijā, nav vajadzīga zīme

Es pats bieži vien braucu uz Igauniju darba darīšanās, ir sanācis braukt arī uz citām Eiropas valstīm ar auto. Tas ir kā diena pret nakti. Ne visur ceļi ir ideāli, bet tie vismaz ir normālā stāvoklī, bet mums normāli jau ir izņēmums un īpaši jāmeklē. Ar kolēģi smējāmies, ka, braucot no Igaunijas uz Latviju, var neskatīties zīmes, jo metrs metrā var pateikt, kad sākas Latvija, to pasaka ceļa segums. Uzreiz sākas kratīšanās pa nebeidzamām bedrēm.

Man gribētos ticēt, ka kaut kad mēs sasniegsim Eiropas līmeni gan algās, gan dzīves līmenī, gan ceļu kvalitātē. Tas noteikti ir iespējams, ja beidzot tiks kaut kas būtisks mainīts valsts pārvaldes sistēmā, tāpēc es uz nākamajām vēlēšanām došos, lai dotu iespēju pārstāvēt tautu jauniem un zinošiem cilvēkiem, kurus rūp ne tikai savu kabatu piepildīšana. Kāds droši vien šādu cerību nosauks par utopiju, bet manī tomēr vēl ir ticība pozitīvām pārmaiņām.

Ik dienu laužam savus auto

Ne es vienīgais regulāri dusmojos par to, ka atkal automašīnai ir sabojāta ritošā daļa, ka nemitīgi jāiegulda auto remontā, jo uz ceļiem tas vienkārši visu laiku tiek lauzts. Esmu vairākas reizes mainījis bedrē pārsistu riteni, amortizatori tiek mainīti ar apskaužamu regularitāti. Uzturēt auto ir tiešām dārgi.

Ekonomiskā situācija jau tā ir saspringta, bet nākas tik daudz naudas atdot par to, lai vispār varētu nokļūt darbā. Un tā ir atbildīgo instanču neizdarība gadu desmitu garumā.

Ja pirms desmit un vairāk gadiem Polija bija bēdīgi slavena ar sliktajiem ceļiem, tad pa šo laiku viņi ir paspējuši situāciju tiešām izmainīt, piedāvājot Eiropai atbilstošas kvalitātes galveno ceļu tīklu. Kāpēc to nav varējusi izdarīt Latvija? Laukos vispār ir ārprāts. Mani vecāki dzīvo saimniecībā, kur apkārt ir tikai grants ceļi. Situāciju pat grūti vārdos aprakstīt. Es pavasarī tur ar savu auto pat īsti nevaru aizbraukt.

Ceļu uzturēšana ziemā

Tā kā vēl ir pēdējais ziemas mēnesis, tad jāpiemin, ka auto ceļu uzturētājiem joprojām sniegs ir negaidīta parādība. Ceļi tiek uzturēti tiešām vāji. Labi, daži lielie ceļi puslīdz ir kārtībā, bet ne jau visi brauc pa tiem. Mazākas nozīmes ceļus vispār neuzskata par uzmanības vērtiem, bet tur visur dzīvo cilvēki, kuriem kaut kur katru dienu ir jātiek.

Labi, ka manai mašīnai šogad ir uzliktas Sailun riepas, tās daždien izglāba grūtās situācijās, kad izskatījās, ka nekur netikšu. Tieši tāpēc nopirku Sailun riepas, jo biju dzirdējis, ka Sailun riepas ir ļoti labas Baltijas ziemām. Pirms kāda laika Sailun riepas esot īpaši testētas Latvijas trasē, kur eksperti un auto speciālisti atzinuši, ka tās tiešām ir līdzvērtīgas kvalitatīvām zīmola riepām.

Ja ir interese, Sailun riepas var apskatīt šeit –  https://www.riepubaze.lv/riepas/sailun.